נגישותדלג לאזור תוכן מרכזי
דלג על פקודות של רצועת הכלים דלג לתוכן ראשי
Eng  |  عربي  |  דף הבית   facebook   

 מבט היסטורי

​היסטוריה של יותר מ - 40 שנות פעילות בהיי טק הישראלי זה לא דבר של מה בכך. זהו העשור החמישי בו החברה לאוטומציה מלווה את ההתפתחות הטכנולוגית של השוק הישראלי על גלגוליו השונים. החברה נוסדה בשנת 1967, בבעלות משותפת של מרכז השלטון המקומי וממשלת ישראל. בחודש מאי 2011 הגיע לסיומו תהליך הפרטת החברה לאוטומציה כך שבעלות החברה במלואה הינה בידי מרכז השלטון המקומי.

מאז הקמתה מספקת החברה ללקוחותיה ברשויות המקומיות שירותים לכל יחידות המחשוב החל בהנהלת חשבונות, חינוך, רווחה, שכר, גביה וכלה במשאבי אנוש והנדסה, כאשר היכולת והידע הנצברים לאורך השנים בנוגע לאימוץ של טכנולוגיות חדשות, הם עצומים.

הגלגול הטכנולוגי העצום שעברה עד היום החברה לאוטומציה הוא, המעבר  משרתי המיינפריים ושפת תכנות נטורל, לבסיס נתונים אורקל ושפת התכנות ג'אווה. עם שינוי זה הכירה החברה ללקוחותיה עולם מחשוב מתקדם, החושף מערכות פתוחות, גמישות וידידותיות למשתמש. כ - 90% מלקוחות החברה עברו לסביבה החדשה כאשר השדרוג בוצע בצורה כמעט אוטומטית.

השדרוג הטכנולוגי המדובר מייצר עבור כל משתמש קצה פורטל אינטרנטי המחובר לכל מערכות הליבה התפעוליות. על בסיס מערכות הליבה משולב גם מחולל דוחות קוגנוס, המאפשר לייצר דוחות מנהלים, סטטיסטיקות והתראות על חריגות בנתונים המגיעים אוטומטית לתיבות הדואר האלקטרוני של המנהלים. בנוסף, כחלק מהשאיפה לסביבה ירוקה, מסופקת מערכת לניהול משרד ממוחשב - ( G.D 10 (Green Documents המקושרת לכל מערכות הליבה וללשכות ראש עיר, מנכ"ל ודומיהם.

שירותים מתקדמים נוספים הנלווים למערכות הליבה, מספקת החברה לאוטומציה ללקוחותיה במהירות וביעילות. ביניהם ניתן למצוא את המוצר BPM לניהול תהליכים עסקיים אשר מוביל את המשתמש בעבודה היומיומית, על פי משימות ודרישות - הכל לפי התקנים ובצורה מדידה. בנוסף, מערכת CRM לניהול קשרי לקוחות מסופקת על בסיס הפלטפורמה של מיקרוסופט ומנהלת את קשרי הלקוח באופן מלא דרך כל המערכות התפעוליות.

התשתית הייחודית המאפשרת את הפעילות הענפה של החברה לאוטומציה, הינה תשתית המאפשרת למעלה מ - 5,000 משתמשים.  אלה דורשים זמינות של 24 שעות, ולשם כך הוקמה גם חוות DRP המאפשרת להעביר אליה את כלל המשתמשים בזמן חירום.

מערכת ליבה זו הופכת את החברה לאוטומציה הלכה למעשה לספקית שירותי מחשוב ענן הגדולה בישראל. היתרון העצום לגודל בו החברה מחזיקה, משנה את כל התפיסה של החברה, מספקית טכנולוגיה לספקית שירותי מחשוב - עבור המגזר העסקי והמגזר המוניציפאלי.    

בשנה האחרונה, עם תהליך העברת כל המערכות של החברה לאוטומציה לסביבת וירטואליזציה ומחשוב ענן, הלקוח הסופי של החברה לאוטומציה מוצב במרכז התהליכים. הדוגמא המובהקת ביותר לשירותי המחשוב המתקדמים שהחברה מספקת עבור התושב הינה מערכת תיק תושב - City4u. מדובר בפורטל אינטרנטי המאגד בתוכו את כל המידע הרלוונטי עבור התושב. כך למשל התושב יכול לשאוב מידע על חישובי ארנונה, סטטוס בקשת רישום עסק או לשלם תשלומים של חיובים שונים. המערכת הינה חסכונית בנייר ובזמן ובכך משתלבת במגמה הירוקה המופעלת ברשויות מקומיות רבות.

אימוץ טכנולוגיית מחשוב הענן ללא ספק מציב את החברה לאוטומציה כספקית מחשוב עם יתרונות גדולים כאשר מאחוריה 45 שנות ניסיון של פיתוח, טכנולוגיה ושירות. כיום, החברה מובלת על ידי שדרה ניהולית חדשה הדוגלת בחדשנות ומכירה היטב את צורכי השוק, ובכוונתה להרחיב את פעילות החברה לתחומים נוספים וללקוחות חדשים.

חזית הטכנולוגיה הינה מקומה הטבעי של החברה לאוטומציה מאז הקמתה, כך גם בעתיד תמשיך החברה לאוטומציה לשמש בית טכנולוגי מוביל עבור כלל לקוחותיה.